Олімпіади, конкурси


Завдання 

ІІ етапу XVIIМіжнародного конкурсу з української мови 
імені Петра Яцика    4 клас 

1. Прочитай початок казки, запиши її продовження. Добери заголовок. 
Молоденька струнка горобина з’явилася в зимовому лісі несподівано. 
- Гляньте, як горять проти сонця її ягоди! Вона ніби дівчина у яскравому вінку! – вигукнув молоденький клен. 
У розмову втрутилася балакуча сорока: 
- Це справді дівчина, тільки … 
12 балів. 

2. Перевір текст, виправ помилки і запиши його правильно. Добери заголовок. 
Назтала золота осін. Дирева і кушчи стали барвистими. Убиріз та верб розтріпались коси. Зимля вкрилася колоровим покревалом. Повітря вохке. Богато птахів политіло утеплі край, а деякі залешилис земувати у нас. 
8 балів. 

3. Добери слова – назви тварин до поданих схем: 
[= о -] [- о – о = о] [- о - о – о] [- о = о =] 
6 балів. 

4. З’єднай слова із влучними висловами, запиши їх парами: 
Запам’ятати, посваритися, лінуватися, мало. 
Як кіт наплакав, розбити глека, зарубати на носі, бити байдики. 
4 бали. 

Всього 30 балів.




Завдання 

ІІ етапу XVIIМіжнародного конкурсу з української мови 
імені Петра Яцика 
3 клас 


1. Напиши твір за поданою кінцівкою. 
… 
Тепер не боїться берізка вітру. Росте вона високим струнким деревцем. А Сергійко радіє, що допоміг білокорій стати на ноги. 
12 балів. 

2. Випиши у три колонки: 
1) Слова, у яких звуків і букв порівну; 
2) Слова, у яких звуків менше, ніж букв; 
3) 3) слова, у яких звуків бфльше, ніж букв. 
Апельсин, кишеня, дзьоб, їжак, директор, джерело, вогнище, секунда, комп’ютер. 
6 балів. 

3. Запиши слова в абетковій послідовності. Постав наголос. 
Ознака, предмет, читання, вулиця, понеділок, ерговий, завдання, ведмідь. 
4 бали. 

4. Прочитай. Відредагуй текст, доповнюючи його прикметниками так, щоб можна було відчути красу природи вранці. 
Аж ось засяяв ранок. Із-за обрію викотилось сонце. Туман почав танути, тулитися до землі. Скрізь заблищали краплини роси. 
6 балів. 

Всього 28 балів.



3 клас

  1. Запишіть слова, в яких кількість букв і звуків однакова.
Пам’ять, джерело, подвір’я, ялина, джміль, вітряк.
2 бали

  1. Коли так говорять? Установіть відповідність між правою і лівою колонкою.
          зелена вулиця                                         радість
         свято на нашій вулиці                           вільний шлях
         як грім серед ясного неба                      несподівано
3 бали

  1. Замініть подані словосполучення сполученням прикметника й іменника.
Пісня мами, кора дуба, хліб із жита, книга з бібліотеки.
4 бали

  1. Складіть правильно порівняння і запишіть їх.
Голодний, як миша                             Малий, як лис
Хитрий, як баран                                Впертий, як вовк
8 балів

  1. Складіть вірш за поданим алгоритмом:
1 рядокЖив-був… (об’єкт)
2 рядокОзнака або властивість об’єкта (який?)
3 рядокДія або взаємодія з іншими об’єктами (що робить?)
4 рядок
5 рядокВисновок (твердження чи мораль)
    Наприклад:
Жив-був кумедний ведмедик Пух.
Був дуже добрий і навіть любив набридливих мух,
По лісу він блукав,
Усіх мушок медом пригощав.
Ось таким чудернацьким був ведмедик Пух!
12 балів


Максимальна кількість – 29 балів



4 клас

  1. Запишіть слово, яке складається з:
префікса від слова підвечір’я;
кореня від слова береза;
суфіксів від слів липовий та коник.
3 бали

  1. Знайдіть у реченні і запишіть іменник, ужитий у знахідному відмінку.
Гостинна господиня дому запропонувала другові сина шматок пирога.
                                                                                                             1 бал

  1. Запишіть речення, замінивши всі прикметники антонімами.
Зла людина бачить навколо  себе похмурих та сердитих людей.
3 бали

  1. Поставте наголос у словах.
Читання, вірші, дошка, запитання.
4 бали

  1. Складіть інструкцію щодо ощадного використання води.
12 балів


Максимальна кількість – 23 бали



Завдання районного (міського) етапу олімпіад з української мови
3 клас

І варіант
1. Прочитай уважно уривок з вірша

Ти думаєш деревам не болить?
Ти думаєш, в дерев немає серця?
Та чую я – з корінь до верховіть –
мій любий клен так жалібно трясеться…

Ну заспокойсь! Ти рану вже промив.
Ще пройде дощ і стане тобі краще!..
…Ішов хлопчина тут і гілку обломив.
Таке ледащо, сам не знає нащо…
                                              Валентин Бичко

1. Як ти ставишся до подій, представлених у вірші?
Склади текст-розповідь за змістом вірша. Доповни своє оповідання власними висновками-міркуваннями. Запиши свій заголовок (12 балів).

2. Зміни за запитаннями відмінків іменників слова: гілки, дощ.

3. До слова дерево добери чотири споріднених, у двох з них - виконай розбір за будовою. (6 балів)

4. Поєднай відповідні частини прислів’я, два з них – запиши. (2 бали)

• Природа – наша мати, • тобі не буде зле
• Не губи живе - • дереву гірко
• Зламав гілку - • треба її шанувати

5. Випиши з тексту передостаннє речення, підкресли у ньому головні та другорядні члени речення. Встанови зв’язок між словами за допомогою запитань, запиши (3 бали).

6. Які думки і почуття викликає у тебе уривок вірша Валентина Бичка? Напиши про це твір-міркування. Добери заголовок. (12 балів).

• Додаткове творче завдання
Склади свою загадку про рослину своєї місцевості.

Завдання районного (міського) етапу олімпіад з української мови
3 клас

 
ІІ варіант
1. Прочитай уважно вірш

Під парканом
Під парканом бачать діти цуценятко ледь живе.
Що робити з ним? Де діти?
Каже Гриць: «Хай в нас живе.
Я зроблю для нього буду, доглядати його буду».
Василь Плахотников

2. Як ти ставишся до подій, представлених у вірші?
Склади текст-розповідь за змістом вірша. Доповни своє оповідання власними висновками-міркуваннями. Запиши свій заголовок (12 балів).

3. Зміни за запитаннями відмінків іменників слова: паркан, діти

4. До слова діти добери чотири споріднених, у двох з них - виконай розбір за будовою. (6 балів)

5. Поєднай відповідні частини прислів’я, одне з них – запиши. (2 бали)

• Природа – наша мати, • тобі не буде зле
• Не губи живе - • дереву гірко
• Зламав гілку - • треба її шанувати


6. Випиши з тексту вірша Василя Плахотникова перше речення, підкресли у ньому головні та другорядні члени речення. Встанови зв’язок між словами за допомогою запитань, запиши (3 бали).

 Додаткове творче завдання
Склади свою загадку про домашню тварину.

                              Завдання районного (міського) етапу олімпіад з української мови
                                                                               4 клас

 
І варіант
1. Прочитай уважно текст
Відпочити ніколи
Ро_почались канікули, а відпочити ніколи.
Лиш наступає ранок – за кни_ку і на _анок .
А з _анку сте _ка-стрічка веде мене до річки.
Там на піску читаю, читаю й загораю.
І так я дочитався – за три дні й не (с, з) _купався.
А тут іще морока: попік і спину, й боки.
Тепер лежу у лі_ку і знов читаю кни_ку.
Ро_почались канікули, а відпочити ніколи.
                                                                              Грицько Бойко

2. Запиши пояснення слова «морока», вжитого у тексті. (2 бали).

3. Випиши слова із пропущеними буквами. Встав і підкресли пропущені букви. (3 бали).

4. Допиши до двох із записаних слів по три слова-приклади на відповідне правило правопису. Утворені дві групи слів повинні розкривати різні правила. (12 балів).

5. Випиши чотири іменники, познач їх число, рід та відмінок. (12 балів).

6. До трьох інших іменників добери по два прикметника. (3 бали).

7. Випиши два дієслова. Визнач їх час і число. (6 балів).

8. Випиши четверте речення. Підкресли головні та другорядні члени речення. (2 бали).

9. Знайди у тексті і випиши споріднені слова, виконай розбір за будовою одного з них. (2 бали).

10. Які думки і почуття викликає у тебе уривок вірша Грицька Бойка? Уяви, що герой твору – твій друг, або брат. Напиши листа хлопчику і вислови своє ставлення, свої поради щодо літнього відпочинку.
(24 бали: 12 балів – дотримання вимог до написання листа, грамотність;
12 балів – за зміст і будову тексту-міркування).

                         Завдання районного (міського) етапу олімпіад з української мови
                                                                          4 клас

 
ІІ варіант
1. Прочитай уважно текст
Слухаємо і чуємо серцем
Над бе_межними ст_пами Миколаївщини у тихому вранішн_му небі виспівують срібним _воном жайворонки. У цей час у в_шневих са_ках Полтавщини вит_хкують невгамовні солов_ї. Таємниче шумлять предковічні ліси над зачарованою Десною, і ро_котистий клич трембіт лунає над з_л_ними полонинами Карпат… . Над Україною світає. (За І. Цюпою.)

2. Запиши пояснення слова «предковічні», вжитого у тексті. (2 бали).

3. Випиши слова із пропущеними буквами. Встав і підкресли пропущені букви. (3 бали).

4. Допиши до двох із записаних слів по три слова-приклади на відповідне правило правопису. Утворені дві групи слів повинні розкривати різні правила. (12 балів).

5. Випиши чотири іменники, познач їх число, рід та відмінок. (12 балів).

6. До трьох інших іменників добери по два прикметника. (3 бали).

7. Випиши два дієслова. Визнач їх час і число. (6 балів).

8. Випиши перше речення. Підкресли головні та другорядні члени речення. (2 бали).

9. Знайди у тексті і випиши слова, близькі за значенням. Виконай розбір за будовою одного з них. (2 бали).

10. Які думки і почуття викликає у тебе уривок твору І Цюпи? Напиши на цю тему текст-міркування (твір, лист другу, вірш - на вибір)

(24 бали: 12 балів – дотримання вимог до написання листа, грамотність;
12 балів – за зміст і будову тексту-міркування).


Олімпіадні завдання з математики 3 клас

І варіант
1. Запиши всі двохзначні числа у порядку зростання, щоб сума одиниць та десятків дорівнювала 8. (2 б.)
2. Розстав знаки, якщо потрібно дужки, щоб отримати дані результати:
500 20 10 4=514
500 20 10 4=65 (2 б.)
3. Задача
З шматка дроту зігнули прямокутник периметр якого 24 см, потім розігнули і зігнули квадрат, потім трикутник з рівними сторонами. Знайдіть сторону квадрата, трикутника. Запиши розв'язок. (3 б.)
4. Розділи прямою лінією циферблат годинника на дві частини так, щоб суми чисел у цих частинах були рівними. Перевір розв'язок математичними діями. (4 б.)

5. Задача
У Сашка сьогодні за розкладом 5 уроків. Він взяв із собою в школу печиво Кожної перерви Сашко з'їдав 2 печива і такою ж кількістю пригощав сусіда по парті. Скільки печива з'їли хлопці протягом дня. Розв'яжи задачу. (4 б.)
6. Задача
Коли Оленку запитали скільки їй років вона подумала і сказала:
— Я втричі молодша від тата, проте я втричі старша за брата Богданчика.
А Богданчик пробіг і повідомив, що тато старший за нього на 40 років.
Скільки років Оленці, Богданчику, татові? (5 б.)
7. Задача
Маса теля та барана 58 кг, а теля та кози теж 58 кг. Маса барана та кози 44 кг. Знайди масу теля. (4 б.)

Усього: 24б.

                                                    Олімпіадні завдання з математики 3 клас

 

І варіант
1. Запиши всі двохзначні числа у порядку зростання, щоб сума одиниць та десятків дорівнювала 9. (2 б.)
2. Розстав знаки, якщо потрібно дужки, щоб отримати дані результати:
400 40 10 4=434
400 40 10 4=50 (2 б.)
3. Задача
З шматка дроту зігнули прямокутник периметр якого 36 см, потім розігнули і зігнули квадрат, потім трикутник з рівними сторонами. Знайдіть сторону квадрата, трикутника. Запиши розв'язок. (3 б.)
4. Задача
Розділи прямою лінією циферблат годинника на дві частини так, щоб сума чисел у першій частині була на 12 більше суми чисел другої. Перевір розв'язок математичними діями. (4 б.)

5. Задача
У Оксани сьогодні за розкладом 6 уроків. Вона взяла із собою в школу цукерки. Кожної перерви Оксана їла 2 цукерки і однією пригощала подругу. Скільки цукерок з'їли дівчата протягом дня. Розв'яжи задачу. (4 б.)
6. Задача
Коли Іванка запитали скільки йому років він подумав і сказав:
— Я в чотири рази молодший від мами, проте я в чотири рази старший за сестру Наталку.
А мама додала, що вона старша за Наталку на 30 років.
Скільки років Іванкові, Наталці, мамі? (5 б.)
7. Задача
Маса порося та гуся 37 кг, а порося та індички теж 37 кг. Маса гуся та індички 10 кг. Знайди масу порося. (4 б.)

Усього: 24б.

                                             Олімпіадні завдання з математики 4 клас

 
І варіант
1. Запиши найбільше непарне трицифрове число та найменше чотирицифрове парне. Знайди їх суму. (2 б.)
2. Задача
Ліфт піднімається з першого поверху на третій за 6 секунд. За скільки секунд він підніметься з першого поверху на шостий? (3 б.)

3. Задача
На день народження Олесі мама купила торт маса якого 1 кг 600г. На святі мама розрізала торт на 8 однакових частин. Діти з'їли тільки 3 шматочки. Знайди масу частини торту що залишилася. (4 б.)

4. Визнач порядок дій. Розв'яжи приклад.
521 * (335 - 317) - 272 : 16 = (4 б.)
5. Задача
По мосту впродовж деякого часу проїхало 50 водіїв і 120 коліс. Скільки автомобілістів і велосипедистів проїхали по мосту? Розв'яжи задачу. (4 б.)
6. Задача
В дитячий табір приїхало 240 учнів зі Львова та Одеси. Хлопчиків було 125, із яких 65 — львів'яни. Серед учнів які прибули з Одеси дівчаток було 53. Скільки учнів приїхало зі Львова? (4 б.)
7. Задача
Маса манної крупи в столовій ложці 25 г, а в склянці — 200 г. Як за допомогою склянки і столової ложки відсипати 500 г манної крупи? (3 б.)

Усього: 24б.

                                        Олімпіадні завдання з математики 4 клас

 
ІІ варіант
1. Запиши найбільше непарне чотирицифрове число та найменше парне трицифрове. Знайди їх різницю. (2 б.)
2. Задача
Ліфт піднімається з першого поверху на четвертий за 9 секунд. За скільки секунд він підніметься з першого поверху на восьмий? (3 б.)
3. Задача
На день народження Данилка мама купила торт маса якого 1 кг 200г. На святі мама розрізала торт на 6 однакових частин. Діти з'їли тільки 2 шматочки. Знайди масу частини торту що залишилася. (4 б.)
4. Визнач порядок дій. Розв'яжи приклад.
(8108 - 7540) * 13 + 270 : 15 = (4 б.)
5. Задача
По мосту впродовж деякого часу проїхало 40 водіїв і 100 коліс. Скільки автомобілістів і велосипедистів проїхали по мосту? Розв'яжи задачу. (4 б.)
6. Задача
В четвертих класах великої міської школи вчаться 137 учнів. Із них 38 займаються у секції легкої атлетики, 40 — у секції плавання, а 10 з них в обох секціях. Скільки учнів не займаються у жодній з них? (4 б.)
7. Задача
Маса манної крупи в столовій ложці 25 г, а в склянці — 250 г. Як за допомогою склянки і столової ложки відсипати 600 г манної крупи? (3 б.)

Усього: 24б.

Немає коментарів:

Дописати коментар